υπηρεσίες

ειδική ψυχοπαιδαγωγική

παιδιών & εφήβων

*αξιολόγηση μαθησιακού και αναπτυξιακού επιπέδου 

*εξειδικευμένα και εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης 

*λόγος και ομιλία 

*άρθρωση 

*κατανόηση και επικοινωνία 

*προφορική έκφραση 

*δεξιότητες καθημερινής ζωής 

*λεπτή και αδρή κίνηση 

*μαθησιακές δυσκολίες 

*ενίσχυση αναπτυξιακών δεξιοτήτων

εικαστική ψυχοθεραπεία 

παιδιών-εφήβων-ενηλίκων

Η Εικαστική Ψυχοθεραπεία είναι  ψυχοθεραπευτική προσέγγιση, που στόχο έχει την κατανόηση του εαυτού, την διερεύνηση των συναισθημάτων στις καταστάσεις που ζούμε, την αναγνώριση των δυσλειτουργικών τρόπων που σχετιζόμαστε με τους ανθρώπους και την αναζήτηση νέων πιο βοηθητικών αποκρίσεων, που θα βελτιώσει την επικοινωνία μας τόσο με τον άλλον και ακόμα περισσότερο με τον εαυτό μας.

Στις συνεδρίες της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων η τέχνη και η ζωγραφική (τέμπερες, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, πηλός, πλαστελίνη, κολλάζ, και πολλά άλλα υλικά) ούτως ώστε μέσω της μεταφοράς και των συμβόλων να επιτευχθεί σταδιακά η προσωπική ανάπτυξη τόσο του κάθε μέλους όσο και των μελών της ομάδας.

Στόχος είναι οι θεραπευόμενοι να επεξεργαστούν όλα όσα τους απασχολούν, να μοιραστούν προβληματισμούς, ανησυχίες, να εκφραστούν ελεύθερα και να ανακαλύψουν τις δυνατότητες και τις ποιότητες του εαυτού τους που δεν γνώριζαν ότι υπάρχουν.

συμβουλευτική 

γονέων & εκπαιδευτικών

Η Συμβουλευτική Γονέων ενεργεί εποικοδομητικά συζητώντας τις δυσκολίες και τους προβληματισμούς που συναντά ο ενήλικας κάθε φορά, χαράσσοντας και ανοίγοντας νέους δρόμους επικοινωνίας με τα παιδιά τους, περισσότερο δημιουργικούς και λειτουργικούς.

Η Συμβουλευτική Εκπαιδευτικών βοηθά στην ανατροφοδότηση του έργου των εκπαιδευτικών, συζητώντας δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και ανακαλύπτοντας νέες ψυχοπαιδαγωγικές μεθόδους που βελτιώνουν την παιδαγωγική τους πρακτική αλλά και τον εαυτό τους, ούτως ώστε να μεγιστοποιείται η εργασιακή επάρκεια του κάθε επαγγελματία. 

ο μ α δ ι κ ά     π ρ ο γ ρ ά μ μ α τ α

ο μ ά δ ε ς    ε ι δ ι κ ή ς  ψ υ χ ο π α ι δ α γ ω γ ι κ ή ς    κ α ι    ε ι κ α σ τ ι κ ή ς   ψ υ χ ο θ ε ρ α π ε ί α ς

αναζητήστε όλα τα ομαδικά προγράμματα στη σχετική σελίδα των ομαδικών προγραμμάτων

δ ι α δ ι κ τ υ α κ έ ς σ υ ν α ν τ ή σ ε ι ς

διαδικτυακές (οnline) συναντήσεις  κατόπιν επικοινωνίας και διερεύνησης της ανάγκης του καθενός

πιο αναλυτικά..

ειδική ψυχοπαιδαγωγική παιδιών & εφήβων

Ο Ειδικός Παιδαγωγός είναι το βασικό πρόσωπο μπροστά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί και η παρέμβασή του πρέπει να είναι συνεχής και συστηματική. Από τη στιγμή της διάγνωσης του παιδιού, παρεμβαίνει και αλληλεπιδρά με το παιδί τόσο παιδαγωγικά όσο και θεραπευτικά.
Ο Παιδαγωγός Ειδικής Αγωγής εργάζεται σε σχολικό αλλά και εξωσχολικό πλαίσιο, μέσα σε ομάδες και ατομικές συνεδρίες με παιδιά όλου του αναπτυξιακού ηλικιακού φάσματος (0-18). Οι δυσκολίες των παιδιών τις οποίες καλείται να εκπαιδεύσει αφορούν:

  • την ευρύτερη κατηγορία των Μαθησιακών Δυσκολιών  (ΜΔ-δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, δυσαριθμησία, κ.ά.) μαθαίνοντας στo παιδί στρατηγικές μάθησης ώστε να είναι σε θέση να ελέγχει τις δυσκολίες του και να μη γίνονται εμπόδιο αυτές στη μάθηση
  • τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) δίνοντας έμφαση στον τρόπο με τον οποίο το παιδί μπορεί να ρυθμίσει τη διάσπαση, την παρόρμηση και την ένταση που το χαρακτηρίζει κατά τη μάθηση και το παρεμποδίζει να συγκεντρωθεί
  • τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) επιδιώκοντας τη μεγαλύτερη δυνατή κοινωνική αλληλεπίδραση του παιδιού με το περιβάλλον του και τη λειτουργική του επικοινωνία μέσω εξειδικευμένων συστημάτων επικοινωνίας (π.χ. Pecs, Makaton, Teacch)
  • τη Νοητική Ανεπάρκεια (ΝΑ) οργανώνοντας προγράμματα ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα με δεξιότητες καθημερινής ζωής που θα ενισχύσουν την αυτόνομη λειτουργία τoυ παιδιού (στο σπίτι και την κοινωνία) αλλά και ειδικά προγράμματα ακαδημαϊκού χαρακτήρα, ώστε το παιδί με ανεπάρκεια να μπορεί να ενταχθεί στην τάξη και να παρακολουθήσει τα μαθήματα του σχολείου
  • την Αναπτυξιακή Ανωριμότητα οι οποίες αφορούν γενικότερες καθυστερήσεις στην ανάπτυξη του παιδιού, π.χ. του λόγου, της κίνησης, κ.ά.
  • τα διάφορα Σύνδρομα (Down, Asperger, Prader-Willy, Gilles de la Tourette, κ.ά.)
  • τα Αισθητηριακά Προβλήματα (κώφωση, βαρηκοΐα, ασθενής όραση, τύφλωση)
  • τις Κινητικές Δυσκολίες παρεμβαίνοντας με προγράμματα ψυχοκινητικού τύπου

  • τα Ψυχοκοινωνικά Προβλήματα που προκύπτουν στη ζωή του παιδιού (δυσκολίες στη σχέση συνομηλίκων, δυσκολίες στην επικοινωνία με τα αδέλφια, διαζύγιο, απώλεια, ειδικές ανάγκες) μέσω ψυχοπαιδαγωγικών προγραμμάτων βιωματικής προσέγγισης και δραστηριοτήτων με παιγνιώδη τρόπο, ώστε να έρθει σε επαφή με αυτά που το απασχολούν και να βρει δημιουργικούς τρόπους αντιμετώπισης

Τέλος, ο Ειδικός Παιδαγωγός είναι το κεντρικό πρόσωπο που μπορεί να βοηθήσει το παιδί με δυσκολίες συμβουλεύοντας το γονιό και τον εκπαιδευτικό σε ζητήματα που αφορούν τη Σχολική Ένταξη του παιδιού, την ομαλή προσαρμογή του στο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο που ζει και δραστηριοποιείται, επιδιώκοντας την υγιή και πλήρη συνύπαρξη του παιδιού με τους άλλους. Η συνεργασία μεταξύ του Ειδικού Παιδαγωγού μαζί με τον Παιδαγωγό Γενικής Αγωγής και του γονέα, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχή πορεία της ένταξης του παιδιού τόσο σε κοινωνικό επίπεδο όσο και σε ψυχοσυναισθηματικό.

ψυχοθεραπεία

Η ψυχοθεραπεία είναι η σχέση ανάμεσα σε ένα άτομο και ένα ειδικό, ο οποίος είναι εκπαιδευμένος να βοηθά τους ανθρώπους να καταλαβαίνουν τα συναισθήματά τους και να αλλάζουν τη συμπεριφορά τους.
Ο ψυχοθεραπευτής χρησιμοποιεί μεθόδους και τεχνικές οι οποίες θεμελιώνονται σε επιστημονικές θεωρίες και αποσκοπούν
στην προσωπική ανάπτυξη και αυτογνωσία, στη βελτίωση ψυχολογικών δεξιοτήτων αλλά και στην θεραπεία ψυχοπαθολογικών συμπτωμάτων. 


Τί συμβαίνει σε μία συνεδρία ψυχοθεραπείας;
Ο ψυχοθεραπευτής προσφέρει ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης, αποδοχής και ειλικρινούς ενδιαφέροντος που σου επιτρέπει να εξερευνήσεις με ασφάλεια τα προβλήματα που σε απασχολούν και να ανακαλύψεις νέους τρόπους κατανόησης και αντιμετώπισης της πραγματικότητας.
Έχοντας τη δυνατότητα να εκφράσεις ελεύθερα τις σκέψεις και τα αισθήματά σου ανακαλύπτεις υποσυνείδητα κίνητρα, ανάγκες, προσδοκίες, φόβους και πεποιθήσεις τα οποία καθόριζαν τη ζωή σου χωρίς να το καταλαβαίνεις και ανακαλύπτεις νέους λειτουργικούς τρόπους σκέψης και συμπεριφοράς.
Η αποδοχή και ο σεβασμός των αδυναμιών σου από τον θεραπευτή, σε βοηθά να σέβεσαι και εσύ τον εαυτό σου και να νιώθεις ισορροπία και εσωτερική αρμονία. Η αίσθηση ότι είσαι σημαντικός και αξιόλογος σε βοηθά να επιμείνεις στις προσπάθειές σου για αυτοβελτίωση. Σε βοηθά να αξιοποιήσεις τις δυνάμεις που κρύβονται μέσα σου ώστε να πετύχεις τους δικούς σου στόχους.
Δεν σε απαλλάσσει από την οδύνη, όμως, αντί να αποφεύγεις την εμπειρία της οδύνης, μαθαίνεις να αποφεύγεις τις αιτίες που την προκαλούν. Ανακαλύπτεις νέους τρόπους αντιμετώπισης των καθημερινών αντιξοοτήτων ώστε να αντιδράς συστηματικά σε αυτό που σε καταπιέζει και έχεις περισσότερες ευκαιρίες γόνιμων επιλογών.
Αρχίζεις να βλέπεις πιο ξεκάθαρα και να κατανοείς τη συμπεριφορά των άλλων. Μαθαίνεις
να δέχεσαι τους άλλους, να τους καταλαβαίνεις, να συγχωρείς τα λάθη τους και, έτσι, επικοινωνείς καλύτερα και να βελτιώνεις τις σχέσεις σου.
Συνειδητοποιείς καλύτερα τη σχέση ανάμεσα στον τρόπο που σκέπτεσαι, που αισθάνεσαι και που συμπεριφέρεσαι. Αναγνωρίζεις και αποφεύγεις τις ανεδαφικές προσδοκίες και τους ουτοπικούς στόχους. Αναπτύσσεις αυτοέλεγχο και μαθαίνεις να προστατεύεις τον εαυτό σου από τις παγίδες στις οποίες σε οδηγούν οι ανεξέλεγκτες, παρορμητικές επιλογές.


Οι άνθρωποι, συνήθως, κάνουν ψυχοθεραπεία όταν:

  • Αισθάνονται έντονα και επίμονα αισθήματα άγχους, φόβου, θλίψης, σύγχυσης, ανίας, εξάντλησης η έλλειψης ελπίδας, τα οποία δεν μπορούν να ξεπεράσουν μόνο με τις δικές τους προσπάθειες ή δεν γνωρίζουν τα ακριβή αίτια των αισθημάτων τους.
  • Οι συναισθηματικές και συγκινησιακές δυσκολίες διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία της καθημερινής τους ζωής.
  • Ενώ θέλουν δυσκολεύονται να αλλάξουν κάποια επιβλαβή συνήθεια ή συμπεριφορά.
  • Αντιμετωπίζουν δυσκολίες επικοινωνίας στις σχέσεις τους με άτομα του στενού περιβάλλοντος.
  • Δυσκολεύονται να βρουν φίλους ή ερωτικούς συντρόφους.
  • Η ζωή τους χαρακτηρίζεται από έλλειψη στόχων, αξιών και ιδανικών και δυσκολεύονται να αναλάβουν ευθύνες.
  • Συντρίβονται κάτω από το βάρος των περιστάσεων χωρίς να μπορούν να νιώσουν χαλάρωση και χαρά.
  • Αισθάνονται ότι χάνουν τον έλεγχο και δεν είναι κυρίαρχοι της ζωής τους.
  • Βασανίζονται από πιθανές ψυχογενείς σωματικές ενοχλήσεις όπως: έλκος στομάχου, δερματικά εξανθήματα ή άσθμα.
  • Επιθυμούν να διαχειρίζονται καλύτερα αρνητικές καταστάσεις, αισθήματα και συμπεριφορές όπως: χαμηλή αυτοεκτίμηση, εργασιακό στρες, έμμονες ιδέες, ψυχαναγκαστικές πράξεις, διαταραχή της όρεξης για φαγητό, δυσκολία αυτοσυγκέντρωσης, μνήμης και προσοχής, διαταραχή του ύπνου, εξαρτήσεις, θρήνο για τον αποχωρισμό ή το θάνατο αγαπημένου προσώπου, προβλήματα σχολικής συμπεριφοράς, προβλήματα επικοινωνίας ομάδων, ψυχολογικά προβλήματα ή προκλητικές συμπεριφορές οικογενειακών μελών ή φίλων.


Η ψυχοθεραπεία είναι ένα ελπιδοφόρο βήμα για μια πιο ικανοποιητική ζωή. 

εικαστική ψυχοθεραπεία

Τι είναι η εικαστική ψυχοθεραπεία;

Η εικαστική ψυχοθεραπεία είναι μία, από τις πολλές,  ψυχοθεραπευτικές προσέγγισεις, που στόχο έχει την κατανόηση του εαυτού, την διερεύνηση των συναισθημάτων στις καταστάσεις που ζούμε, την αναγνώριση των δυσλειτουργικών τρόπων που σχετιζόμαστε με τους ανθρώπους και την αναζήτηση νέων πιο βοηθητικών αποκρίσεων, που θα βελτιώσει την επικοινωνία μας τόσο με τον άλλον και ακόμα περισσότερο με τον εαυτό μας.

Τι συμβαίνει σε μία συνεδρία εικαστικής ψυχοθεραπείας;

Στις συνεδρίες της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων η τέχνη και η ζωγραφική (τέμπερες, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, πηλός, πλαστελίνη, κολλάζ, και πολλά άλλα υλικά) ούτως ώστε μέσω της μεταφοράς και των συμβόλων να επιτευχθεί σταδιακά η προσωπική αλλαγή και ανάπτυξη.

Κάθε φορά, ο θεραπευόμενος καλείται να ζωγραφίσει οποια εικόνα επιθυμεί, με οποιοδηποτε υλικό. Δεν υπάρχει ποτέ η έννοια του σωστού και του λάθους, του ωραίου και του άσχημου εικαστικού αποτελέσματος. Με την ολοκλήρωση της εικαστικής διαδικασίας, θεραπευτής και θεραπευόμενος παρατηρούν και εξερευνούν από κοινού το έργο, εστιάζοντας τόσο στην εικαστική διαδικασία όσο και στις πιθανές συνδέσεις που κάνει ο κάθε θεραπευόμενος με το έργο του. Αυτή η διαδικασία σε βάθος χρόνου οδηγεί στην αυξημένη αυτοενημερότητα και αυτοπαρατήρηση και σταδιακά επιτυγχάνεται μία βαθύτερη κατανόηση και σύνδεση του εαυτού με την ψυχική του κατάσταση και τις σχέσεις του με τους άλλους. 

Σχέση εικαστικής ψυχοθεραπείας με τα κλασικά μαθήματα ζωγραφικής.

Παρόλο που στις συνεδρίες εικαστικής ψυχοθεραπείας χρησιμοποιούμε τα εικαστικά υλικά, οι θεραπευτικές συνεδρίες διαφοροποιούνται πλήρως από ένα μάθημα εικαστικών. Αρχικά, η εικαστική ψυχοθεραπεία, δεν είναι μία διδακτική διαδικασία αλλά θεραπευτική. Καμία γνώση ζωγραφικής δεν απαιτείται και βασικός σκοπός είναι η ανάλυση, κατανόηση και σταδιακή βελτίωση της ψυχικής κατάστασης του κάθε θεραπευόμενου.

Σε ποιον πληθυσμό απευθύνεται η εικαστική ψυχοθεραπεία;

Η εικαστική ψυχοθεραπεία απευθύνεται σε όλον τον πληθυσμό, από πολύ μικρά παιδιά μέχρι τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Επιπλέον, έχει εφαρμογή και σε ειδικούς πληθυσμούς όπως  άτομα με ψυχιατρική διάγνωση, ΑΜΕΑ, νευροαναπτυξιακές διαταραχές, κ.ά.

Επιπλέον, οι συνεδρίες εικαστικής ψυχοθεραπείας μπορεί να είναι ομαδικές ή ατομικές. Κάποιοι άνθρωποι συμμετέχουν σε ατομικές συνεδρίες επειδή έχουν ανάγκη να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν καλύτερα εσωτερικές συγκρούσεις και δυσκολίες, κάποιοι άλλοι συμμετέχουν σε ομαδικές συνεδρίες διότι έχουν ανάγκη να ενισχύσουν τον κοινωνικό τους εαυτό και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και την επικοινωνία τους με τον άλλον.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της εικαστικής ψυχοθεραπείας και μίας ψυχοθεραπείας μέσω του λόγου;

Όλες οι ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις προσφέρουν τη δυνατότητα της προσωπικής διερεύνησης, κατανόησης του εαυτού. Η επιλογή μιας ομιλούσας θεραπείας ή μιας θεραπείας μέσω της τέχνης  εξαρτάται από την προσωπικότητα του καθενός, τις ανάγκες σε κάθε περίοδο της ζωής του και το ποια μπορεί να είναι η κατάλληλη μέθοδος για εκείνον. 

Η εικαστική ψυχοθεραπεία είναι μία βιωματική θεραπευτική προσέγγιση που επιπλέον του λόγου χρησιμοποιεί και τη δημιουργικότητα του ατόμου, μέσω της εικαστικής δράσης. Το έργο που δημιουργείται σκάθε φορά αποτελεί μία απτή αναπαράσταση του βιώματος του θεραπεόμενου και μπορεί να διερευνηθεί μέσα από την εικόνα και το λόγο.








Οι εικόνες παρέχονται από το Pexels
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε